Навчально-дослідні земельні ділянки.
Допитливість і прагнення пізнавати світ є характерною рисою, що притаманна дитині. Тільки-но зіп’явшись на ноги, дитина пізнає оточуюче середовище на дотик, на смак… Пішовши до школи, вона відкриває нові можливості пізнання - через слово, книгу, дослід. Справжньою лабораторією для пізнання природи, для прояву власної творчості і самостійності стає шкільна навчально-дослідна земельна ділянка.
Нині значна увага у навчальному процесі приділяється дослідницькій роботі та екологічному вихованню учнів.
Базою проведення навчальних та практичних занять є навчально-дослідна ділянка певного закладу освіти. Саме наявність дослідної ділянки дає можливість дітям виконувати значний обсяг наукових досліджень. Під час роботи на пришкільній ділянці перед учнями ставляться такі завдання:
Освітні.
1. Розширення знань про складні взаємозалежності явищ, об’єктів природи і людини.
2. Пробудження глибоких інтересів до знання змін природи і її впливу на життя людини і тварин.
3. Поглиблення теоретичних знань завдяки практичній діяльності.
4. Формування глибоких знань на основі позитивного впливу різних видів робіт на процеси у вищій нервовій діяльності.
5. Формування здорового способу життя на основі спілкування з природою.
6. Зацікавлення і заохочення учнів до вивчення природи.
7. Знання лікарських рослин території та рослин-символів України.
8. Усвідомлення фаз розвитку дерев і кущів.
9. Сприяння підвищенню продуктивності загальної праці дитини.
Розвиваючі.
1. Розвиток самостійності, творчої самоорганізованості, ініціативи.
2. Розвиток пізнавальних здібностей учнів.
3. Розвиток цікавості до дослідницької роботи.
4. Набуття умінь і навичок у житті.
5. Спрямування уваги на пошуки причин, які зумовлюють зміни в природі.
Виховні.
1. Формування в учнів екологічного стилю мислення.
2. Виховання культури праці.
3. Згуртування колективу, що є вирішальним фактором виховання.
4. Охорона рослин.
5. Бережливе і відповідальне ставлення до природи рідного краю.
І. ПАСПОРТ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ
- Повна назва освітнього закладу – Березівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів
- Адреса, – Вінницька обл., Могилів-Подільський р-н., с.Березівка, Чернівецька селищна рада.
- Число учнів,які навчаються у школі – 150.
- Загальна площа землі школи, позашкільного закладу (у га) – 2.2 га
- Площа навчально-дослідної земельної ділянки – 0.5 га
- Наявні відділки. – 1. Овочева сівозміна , 2. Плодовий сад , 3Ягідник.
- Тематика дослідів –1. Вплив строків висіву насіння на врожай огірків. 2. Вплив пасинкування на врожай помідорів. 3. Вплив ширини міжрядь та проріджування на врожай буряків. 4. Вплив посадкового матеріалу на врожай картоплі. 5. Вплив попередньої обробки насіння на врожай квасолі.
Учні Березівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів активно працюють на навчально-дослідних ділянках, проводять дослідження, спостерігають за процесами життєдіяльності рослинного світу. Тому, метою нашої роботи є сприяти розвитку дослідницької та експериментальної роботи в школі; виявляти та розповсюджувати нові напрямки в організації роботи на НДЗД; впроваджувати ефективні, екологічно безпечні технології в освітній процес закладу.
Завдання вчителя навчити підростаюче покоління бережно ставитися до рослин, раціонально їх використовувати, уміло доглядати, вести дослідження, усвідомлювати цінність природних багатств, розвивати почуття прекрасного, формувати високі естетичні смаки, уміння розуміти й цінити красу й багатство рідної природи. І щоб дитина краще зрозуміла необхідність охорони рослин, необхідно пробудити в неї інтерес до зеленого друга. Цьому сприяє навчально-дослідна робота на шкільних клумбах. Юні квітникарі добре усвідомили, що живі квіти приносять нам багато позитивних емоцій і настрою, вони є невід'ємною частиною життя творчої людини. Квіти супроводжують людину на всьому її життєвому шляху: зустрічають після народження, прикрашають свята. Вони завжди потрібні людям: милують око весною та влітку, оживлюють сумовиту осінь, суворою зимою сповнюють радістю нашу школу та класні кімнати. Кожного року між класами в школі проходить конкурс на кращу клумбу, де враховується загальний вигляд,різноманітність і періодичність цвітіння клумби. Давайте будемо цінувати й берегти все, що нас оточує в природі, висаджувати квіти, дбайливо їх доглядати, зберігати й примножувати шкільні традиції, аби класні кімнати збагачувалися новими видами квітів, а ми зростали добрішими, чуйнішими та пам'ятали, що торкнутися краси можна тільки серцем.
Учні нашої школи брали участь у Всеукраїнських трудових акціях - «Опале листя», « Ми за чисте довкілля», у конкурсах - «Парад квітів біля школи», «Галерея кімнатних рослин», а також вирощують овочі і фрукти для шкільної їдальні.
Для шкільної їдальні було вирощено.
№ п/п |
Овочі та фрукти |
Кількість (кг) |
1. |
Морква. |
30 |
2. |
Цибуля |
20 |
3. |
Картопля. |
50 |
4. |
Яблука |
40 |
5. |
Буряк. |
30 |
6. |
Помідори. |
15 |
7. |
Огірки. |
15 |